Follow

7.02.2015

Pastel de Nata a.k.a. a Little Bit of Portuguese Heaven

Hey guys!

I went to the supermarket yesterday and my dad decided to buy 6 Pasteis de Nata (yes, 6... My dad has a sweet-tooth). You're probably thinking "what in the world is that?". Well *whoever is reading this*, a Pastel de Nata is a traditional Portuguese pastry made with eggs, milk, flour... Well, there are a tonne of different recipes online, incase you wanna try them out.

Some people like the Pasteis de Nata to be slightly warm and with a touch of cinnamon and powdered sugar... I'm fine with whatever really... haha

Honestly, I've never made one, just cause here in Portugal, wherever you go and at whatever time, you will find Pasteis de Nata. I'm too lazy to make them when I see a GAZILLION every single day! Haha xp
Plus, they're quite cheap too!! (It depends on place to place but the average is 0.25 euros)

Here are some reasons why they are so GREAT... 
  • The outside is soo crispy and flaky!
  • The inside is soo soft and creamy!
  • It not just a dessert so you don't have that obligation of only eating them after a meal. Many people eat them after their morning coffee for example. 
  • It looks great too, don't you agree?
  • It just is THAT great, ok? 




Whenever one of my foreign friends comes to visit Portugal, I always say that eating a Pastel de Nata is a MUST! And so far, everyone has enjoyed them!

(Look at how flaky it is...)

(I dusted a teeny bit of cinnamon on top to show you guys how the traditional Pastel de Nata looks like)

(They smell so good too! Hehe)


(I died and went to heaven with that one bite)

Hope you guys enjoyed this post!

Ps: if you ever go to Lisbon, visit "Fábrica de Pastéis de Belém" cause they make the BEST ones!!

Have you ever tried a Pastel de Nata? :)

Stay dorky and weird.

Xoxo Jessy ♥

54 comments :

  1. hmmm now you got me hungry!! That really looks good ☺

    CANDICE | BEAUTY CANDY LOVES

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha they sure do!! :)

      Xoxo Jessy

      Delete
  2. Yes, yes, yes! I'm Brazilian and I loveeeeeee Portuguese food. I get these at Nandos (Portuguese restaurant in London) and whilst they aren't the same as in Portugal it's close enough and I love it :)

    Pam xo/ Pam Scalfi♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha then you have to come to Portugal!!! :p then you can eat them all day err' day!! Haha
      Hope you have a great day! :)

      Xoxo Jessy

      Delete
  3. Oh hi Pretty Jessy!

    I haven't tried this pastel de nata yet, but your photos are just making me want to have it right now! It looks so yummy.. hmm.. I guess this is the first food I'm going to taste once I visit Portugal :)

    Thanks for sharing this yummy post :)

    xoxo
    Jhem | JhemSays.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha awww thanks! Yes you definitely have to give them a try cause they're just that good! :)
      Hope you have a great day!

      Xoxo Jessy

      Delete
  4. They look delicious! thanks for sharing love this post<3
    follow for follow?:)

    xoxo
    http://hilarynirvana.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww thank you! :) I'm glad you enjoyed this post. Hope you can try them soon ;)

      Xoxo Jessy

      Delete
  5. I've never tried one, but they look amazing!

    Hannah x
    xhannahsaidso.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hope you get to try one soon! ;)

      Xoxo Jessy

      Delete
  6. It looks so appetizing! These pictures make me hungry and you look really cute:)

    jointyicroissanty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha awww thank you!! :)

      Xoxo Jessy

      Delete
  7. Ai que aspeto maravilhoso...já comia!

    Isabel Sá
    http://brilhos-da-moda.blogspot.pt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ainda bem que gostaste! :)

      Xoxo Jessy

      Delete
  8. I always get one of these when I go to Nando's, they are sooo yummy!

    The Velvet Black // UK Style & Beauty Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree! Haha you have to come to Portugal then!! ;)

      Xoxo Jessy

      Delete
  9. Oh wow these look delicious!

    http://njcdesigns.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
    Replies
    1. They taste delicious too!! ;)

      Xoxo Jessy

      Delete
  10. Hey, lovely blog!
    Wanna follow each other??

    Blog: http://missunderstoodstyle.blogspot.com/
    Facebook: https://www.facebook.com/pages/Miss-Understood-Style/1404591476502298?ref=hl

    Waiting for you darling!!
    xxx

    ReplyDelete
  11. OMG!!! It seems so good!!! now I'm hungry!!! Kisses from Italy and thank you for stopping at my blog,
    Eni

    Eniwhere Fashion
    Eniwhere Fashion Facebook

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha you should try it then! ;)

      Xoxo Jessy

      Delete
  12. Omy it looks so yummy!
    Love your quirky blog <3

    check out my new post on: http://styleccentricfashion.blogspot.com
    follow for follow on ig: @styleccentricfashion
    follow for follow on bloglovin: https://www.bloglovin.com/blogs/sandf-styleccentric-fashion-14140809
    fan for fan on lookbook: http://lookbook.nu/monskinsmons
    follow for follow on: gfc and g+

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha aww thanks!!! :)

      Xoxo Jessy

      Delete
  13. Replies
    1. How can you tell? Haha x)

      Xoxo Jessy

      Delete
  14. cute post!


    xo
    Jess | wildvagabondss.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. Thank you! You too! :)

      Xoxo Jessy

      Delete
  16. Wow! These looks so good I've got to try make these
    www.misslaurenmorgan.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know right? :o I'm sure there are loads of recipes online! ;)

      Xoxo Jessy

      Delete
  17. These look amazing, will have to look a recipe up!
    Have a great day :)
    Rosanna x
    Rose’s Rooftop

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha let me know the results! ;)
      Thanks you too

      Xoxo Jessy

      Delete
  18. Awesome! Hope you have a lovely day.

    ** I'm inviting you to join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    xoxo;
    BEAUTYEDITER.COM

    ReplyDelete
  19. So nice! And i like your blog :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. It looks delicious! I never tried one, but i'm sure i will visit Portugal soon (soon in like 10 years or something haha, i wanted to go this year, but too bad i'm not going on vacation this year!) and then i need to taste one of these!

    Renate | MissRenate.com | Bloglovin'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh... :( but Yes of course! Whenever you come to Portugal, you HAVE got to try one! ;)
      Hopefully you'll come soon! They'll be waiting for you haha

      Xoxo Jessy

      Delete
  21. Eu adoro os pasteis de belém! No colombo também há lá uns muitos bons :p
    xoxo
    BLOG // FB PAGE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ouu tenho que ir lá espreitar então... ;) obrigado pela dica!

      Xoxo Jessy

      Delete
  22. Ermergerd, my mouth is watering right now...I want one sooo badly! *steals through the computer screen*

    xx Bash | Bash Says Hey | bloglovin'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha OMG i wish that was possible (ever since Charlie and the chocolate factory x)!! Maybe one day hehehe
      In the meantime, come to Portugal! Then you can eat all you want! Hahaha :)

      Xoxo Jessy

      Delete
  23. I love food so this is a real treat to me ;) xx Maja
    ❤ http://majasmuffin.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha then you're more than welcome! ;) haha
      Glad you enjoyed this!

      Xoxo Jessy

      Delete
  24. Omg I have always wanted to visit Portugal, if I do I will not leave until I try one of these! They look so good xx


    www.emma-marie.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh really? Then you definitely have to come! :) they will be waiting for you! Hahaha

      Xoxo Jessy

      Delete

Thank you so much for commenting!! :) I always reply so make sure you come back and check it out ;) xoxo